såhär får du tyst på dina skrikiga ungar

ja vet att ni tycker att ja skulle bli kanske inte den bästa mamman i världen, men alså när man väl får barn äre ju lite skillnad! så ja tänkte bevisa för er som tvivlar på mej,
att ja faktiskt kan bli en bra mamma, genom att skriva en tio i topp, hur du ska uppfostra dion unge!!

1. barn ska hjälpa till hemma, tex. städa toan osv... gärna så tidigt som möjligt! (typ från dom e 5...)

2. ja fattar inte hur man kan slå sina egna barn, men de e faktiskt skillnad på misshandel o smisk. TEx. om ungen inte lyder om man sagt nåt, så är de faktiskt okej o ge en örfil eller tex. låsa in den i sitt rum i ett dygn, eller alternativt, den blir utan mat i tex. en dag eller 2 (beroende på va den gjort)

3. se till att skaffa vänner till ungen, så den kan vara borta så mkt som möjligt o äta borta, så slipper man betala så mycke mat, så kan man göra roligare saker för barnbidraget :) tex, manikyr :)

4. bara lördagsgodis på lördagar, som ungen får betala från egen ficka. ( man kan tex lära den hur han kan tjäna ihop pengar själv, tex. panta burkar)

5. tänk på: barn ska inte va en kostnad, barn ska va ett nöje!!

6. de värsta ja vet e feta ungar, o de beror självklart på att föräldrarna har övergött ungen. MItt tips e, om din unge förvandlas till ett fetto, sluta ge den mat! de e bara synd om den o den kommer bara bli mobbad i slutändan ändå.

7. de va nog allt....

vill ni ha mer tips o tricks hur ni ska uppfostra era barn så säj till så kan ja nog klämma fram nåra punkter till :)



so looong!

Kommentarer
Postat av: anna

Mer tips

2010-04-10 @ 20:09:47
Postat av: Anonym

Att låsa in ungen i ett rum i ett dygn eller överhuvudtaget är psykisk misshandel, Att inte ge barnet mat är vanvård, om barnet har blivit överviktigt har du serverat fel mat och barn kostar pengar, det är bara att inse. Har du inte ett jobb innan du får barn så har du svårt att få det när barnet ska börja på förskolan också och har du inget jobb när du går av mammaledigheten så får du leva på socialbidrag. Hur roligt är det på en scala? Det är tur att din blogg är ett skämt, jag kan inte hitta någon annan anledning till att någon skriver så genomgående idiotiskt.

2010-04-11 @ 03:36:12
Postat av: Sandra

Varför lägga sånna kommentarer som den ovan? Jag menar.. hon tycker de e kul om du kommenterar emot.. bara låt henne hålla på.

2010-04-11 @ 16:20:20
Postat av: Anonym

bestämde mig nu efter velande fram och tillbaks att det här är en skämtblogg. hade det varit på riktigt hade du fan varit inspärrad någon stans med en krama mig självtröja. dock! underhållande läsning! keep it going, läsa uppdateringarna här tränar mina magmuskler ganska enormt.

2010-04-12 @ 04:27:19
Postat av: Kim

Hejsan!

Jag och min sambo har funderat på barn, men vi skulle vilja ha lite mer tips ifrån dig först ;D



2010-04-25 @ 11:07:12

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0